Windows 7 draait op gedeelde 120GB schijf, hoe zet ik alles op een grotere schijf voor Windows 10?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven.
hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Windows 7 draait op gedeelde 120GB schijf, hoe zet ik alles op een grotere schijf voor Windows 10?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 09 nov 2019, 13:32

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie voorbeeld.
  1. Waar je vraag over gaat: Met Windows 10 heb ik minimaal 120GB ruimte nodig, bij mij draait Windows 7 nu op 80GB aan ruimte en 40GB voor de data.
  2. Indien van toepassing, relevante gegevens: Momenteel werk ik op een gedeelde 120GB schijf, voor Windows 10 is dat niet voldoende.
  3. Indien van toepassing, specifieke details:
Indien van toepassing, overige relevante gegevens:
► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Windows 7 draait op gedeelde 120GB schijf, hoe zet ik alles op een grotere schijf voor Windows 10?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 09 nov 2019, 14:52

Dit kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld d.m.v klonen.
Ik geef een voorbeeld:
Je geeft aan dat je een gedeelde 120GB schijf hebt waar Windows 7 op draait en je wilt een grotere schijf aanschaffen zoals een Samsung 250GB EVO SSD schijf.
Dan kan je op de website van Samsung een programma downloaden dat je helpt met het overzetten van de Windows partitie en ook de data partitie.
Zorg er dan wel voor dat je op het moederbord meerdere SATA aansluitingen hebt en ook voldoende SATA voeding connectors om de nieuwe schijf aan te kunnen sluiten en laten opstarten.
Nadat de nieuwe schijf is aangesloten, kan je deze alvast partitioneren (indelen), waarbij Windows 10 vanaf 120GB nodig aan ruimte nodig heeft.
Daarna kan je aangeven in het programma waar je de Windows 7 (C:) partitie wilt neerzetten op de nieuwe schijf.
Hetzelfde geldt voor de 'data' partitie.

:!:
Het is zo dat je WEL van een kleinere partitie naar een grotere kunt, maar NIET van een grote naar een kleinere partitie.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie

Terug naar “Computer”