Waarom kan ik een nieuwe Windows home pc niet meer alleen met een lokaal account gebruiksklaar maken?

Alle versies/edities Windows 10.
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
r.schippers Netherlands
Zodiac:
Contacteer:

Waarom kan ik een nieuwe Windows home pc niet meer alleen met een lokaal account gebruiksklaar maken?

Ongelezen bericht door r.schippers » 21 okt 2019, 15:01

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Als ik een nieuwe Windows computer wil installeren moet ik eerst inloggen met een Microsoft account, een lokaal account aanmaken en gebruiken lukt niet.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Windows Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Tijdens de installatie is de optie voor een lokaal account niet beschikbaar.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik een nieuwe Windows home pc niet meer alleen met een lokaal account gebruiksklaar maken?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 21 okt 2019, 23:08

Het klopt inderdaad dat je tijdens de installatie niet meer gebruik kunt maken van een lokaal account, die optie is Windows 10 v1903 verwijderd.
Toch is er een manier om een lokaal account aan te maken, maar dat is niet de Microsoft manier.
Om een lokale account aan te kunnen maken is het belangrijk dat je de ethernetkabel verwijdert of WiFi onderbreekt, op het moment dat je tijdens de installatie de gebruikersgegevens gaat invoeren, zodat er geen internet verbinding meer is.
Op dat moment geeft het systeem aan dat er een fout is, waarna je de gelegenheid krijgt om dat stukje over te slaan.
Vervolgens kan je dan toch de gegevens voor de lokale account aanmaken.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

r.schippers Netherlands
Zodiac:
Contacteer:

Re: Waarom kan ik een nieuwe Windows home pc niet meer alleen met een lokaal account gebruiksklaar maken?

Ongelezen bericht door r.schippers » 22 okt 2019, 08:01

Maar ik loop nu tegen een ander probleem op. Ik kan niet meer met F8 in de veilige modus komen.
Het systeem geeft nu aan dat ik de sleutel moet geven voor Bit-Locker en ik heb die sleutel niet.

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 22 okt 2019, 08:36

De Home editie van Windows 10 heeft geen Bit-Locker, maar in plaats daarvan kan je 'apparaat versleuteling' inschakelen.
Kans is dus groot dat apparaat versleuteling is ingeschakeld.
Meer daar over kan je 'hier' vinden.
Dus zolang je nog in je machine kan inloggen, raad ik je aan om eerst apparaat versleuteling uit te schakelen, omdat je anders niet in de veilige modus zult komen.
Dat kan enige tijd duren.
Als die versleuteling is uitgeschakeld, kan je wel weer opstarten in de veilige modus met F8.
Daarna kan je kiezen voor de optie om het systeem te herstellen en naar 'fabrieksinstellingen' terug te zetten.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

r.schippers Netherlands
Zodiac:
Contacteer:

Ongelezen bericht door r.schippers » 22 okt 2019, 23:13

Het is me gelukt!
Na de apparaat versleutelen uitgeschakeld te hebben, kon ik in veilige modus kiezen voor systeem herstellen en uiteindelijk kiezen om de machine terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Zoals je al aangaf heb ik bij het instellen van de gebruikersgegevens de netwerk stekker er uit gehaald, toen kon ik ook de lokale gebruiker instellen.
Geen gedoe meer en ik ben blij.

Plaats reactie

Terug naar “10”