Mijn oude machine verkoop ik, maar zonder mijn gegevens, hoe moet ik dat doen?

Alle versies/edities Windows 10.
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
mario64
Netherlands

Mijn oude machine verkoop ik, maar zonder mijn gegevens, hoe moet ik dat doen?

Ongelezen bericht door mario64 » 04 okt 2019, 13:46

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Hoe voorkom ik dat de nieuwe eigenaar mijn gegevens/instellingen zal vinden op de computer?
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => n.v.t
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Mijn oude machine verkoop ik, maar zonder mijn gegevens, hoe moet ik dat doen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 05 okt 2019, 00:38

Als je een schone kopie backup hebt van je systeem, dan kan je deze terugzetten, want dat overschrijft alle instellingen.
In Windows 10 zou ik opstarten in veilige modus, waarin je kunt kiezen om je computer te herstellen, onder geavanceerd zit ergens de optie om de computer naar fabrieksinstellingen te herstellen waarbij alles gewist zal worden.
Maar om zeker te zijn dat er niets van jou achterblijft is de veiligste methode om het besturing systeem er opnieuw op te zetten, waarmee alles van jou zal worden verwijderd.
Als je een oudere versie van Windows hebt met een schone kopie backup, kun je zo proberen het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Als je een oudere versie van Windows hebt zul je het besturing systeem er ook opnieuw op kunnen zetten, dan ben je er zeker van dat er alles vanaf is.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie