Hoe installeer ik een andere editie van Windows 7 OEM DVD dan die gekozen wordt a.d.h.v de productkey?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64
Netherlands

Hoe installeer ik een andere editie van Windows 7 OEM DVD dan die gekozen wordt a.d.h.v de productkey?

Ongelezen bericht door mario64 » 30 sep 2019, 23:39

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  • Typ waar je vraag over gaat => Ik wil een andere editie proberen, maar niet die a.d.h.v ingevoerde productkey wordt geïnstalleerd, hiervoor moet ik een handeling doen maar ik weet niet welke.
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, etc. =>
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet =>
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik wil geen volledig automatische installatie, maar de installatie start vanaf met de productkey.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe installeer ik een andere editie van Windows 7 OEM DVD dan die gekozen wordt a.d.h.v de productkey?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 02 okt 2019, 10:57

Installeer een willekeurige Editie van Windows 7 vanaf elke willekeurige Windows 7 DVD, hiervoor heb je 2 programma's nodig en een USB medium.

Stel, je hebt de productkey van Windows 7 Ultimate, maar je hebt alleen de installatie media voor Windows Home.
Als je een andere editie van Windows 7 wilt proberen zonder licentie, dan kan dat voor de duur van 30 dagen, daarna moet je een productkey invoeren.
Met een eenvoudige truc kan je toegang krijgen tot een verborgen menu dat je toestaat om elke willekeurige editie van Windows 7 te kiezen en installeren.
Dit werkt op alle Windows 7 installatie media, starter, home basic, home premium, professional, enterprise en ultimate.
Als je een 32-bit Windows 7 installatie DVD hebt, kan je alle edities installeren van die DVD. Hetzelfde geldt voor de 64-bit installatie media.

Het geheim is het verwijderen van het ei.cfg bestand dat je in de 'Sources' map op de installatie DVD kunt vinden.
Als het bestand bestaat, zal de setup het bestand lezen om te herkennen welke Windows editie geïnstalleerd.
Wanneer dit bestand is verwijderd, verschijnt er een menu waarin je kunt kiezen welke editie je wilt installeren.

De truck is het verwijderen van het ei.cfg bestand van de installatie media, dat kan op twee manieren:

Optie 1:

Kopieer de hele inhoud van de Windows 7 installatie DVD naar een map op je computer, bijvoorbeeld 'D:\win7install\'.
Navigeer vervolgens naar de map 'Sources' en verwijder 'ei.cfg'.
Kopieer vervolgens alle bestanden en mappen uit 'D:\win7install\' naar een 4GB USB flash drive die geformatteerd is met FAT32.
Start vervolgens op met de USB flash drive i.p.v de originele installatie DVD.

:!: Als er iets fout gaat tijdens het kopiëren, kan je een pc niet opstarten vanaf de USB media, in dat geval kan je alleen nog met optie 2 verder.

:idea: Meer over Windows 7 installeren vanaf een USB Flash Drive lees je 'hier'.
USB media opstartbaar maken kan ook met 'Rufus', maar er zijn nog meer programma's die je ook daarvoor kunt gebruiken.

Optie 2:

De tweede optie is meer tijdrovend en vereist 2 zogenaamde 'third-party' programma's.
Gebruik hiervoor een programma zoals IsoBuster, of ImgBurn of een ander programma om een ISO image te maken/aanpassen van je fysieke installatie DVD.
Gebruik vervolgens hetzelfde programma om de ISO aan te passen en verwijder het 'ei.cfg' uit de 'Sources' map en bewaar de wijzigingen.
Schrijf ten slotte de aangepaste ISO middels Rufus naar het USB medium.

Klik 'hier' voor de uitleg over het maken van een ISO bestand met ImgBurn vanaf bestaande media, het aanpassen van de inhoud werd hierboven al beschreven, daarna kan je het opgeslagen ISO bestand met Rufus op een USB medium kopiëren (branden) en opstartbaar maken.

Klik 'hier' om naar de originele (Engelstalige) website te gaan, waaruit bovenstaande tekst is vertaald.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe installeer ik een andere editie van Windows 7 OEM DVD dan die gekozen wordt a.d.h.v de productkey?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 10 okt 2019, 14:46

Dit is overigens alleen van toepassing op originele/schone en niet aangepaste versies/edities, dat geldt niet voor gekraakte versies omdat manipulatie van de inhoud dan mogelijk ongewenste effecten kan hebben.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie