Wat heb ik nodig om programma's van usenet te downloaden?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64 Netherlands
Contacteer:

Wat heb ik nodig om programma's van usenet te downloaden?

Ongelezen bericht door mario64 » 30 sep 2019, 22:06

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Welke programma's heb ik nodig om iets van usenet te downloaden?
  2. Indien van toepassing, provider en/of pakket gegevens zoals data limiet, etc => n.v.t
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t
► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat heb ik nodig om programma's van usenet te downloaden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 30 sep 2019, 23:02

De meeste providers hebben ook een zogenaamde 'news' server, daar heb je de naamgegevens van nodig en het poortnummer dat gebruikt wordt.
Dan heb je ook nog een programma nodig die de nieuwsgroepen lezen kan, de zogenaamde newsreader.
Een gratis newsreader is bijvoorbeeld het programma 'Grabit', hierin voer je de newsserver van je provider in met het poortnummer, meestal heb je daarbij de accountnaam en het wachtwoord nodig dat je hebt gekregen toen je het internet pakket hebt gekozen.
Om te zoeken welke programma's er op dat moment te downloaden zijn via usenet, heb je een zoekmachine nodig zoals 'spot lite'.
Spot Lite stel je ook in met dezelfde server en account gegevens in als je bij Grabit hebt gedaan.
Op spot lite zoek je het programma dat je wilt downloaden en met Grabit kan je het gekozen bestand downloaden.
Dan ben je klaar om te gaan zoeken en downloaden.
Veel plezier.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie

Terug naar “Internet”