Na de modemconfiguratie kan ik met smartphone niet meer op internet, hoe komt dat?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
Wanda
Netherlands

Na de modemconfiguratie kan ik met smartphone niet meer op internet, hoe komt dat?

Ongelezen bericht door Wanda » 01 jul 2019, 15:36

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Internetten lukt niet meer na modem configuratie.
  2. Indien van toepassing, hardware en configuratie bedraad/draadloos netwerk => n.v.t
  3. Indien van toepassing, bekabeling soort (Cross/Straight, glas anders, nl) => n.v.t
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Toen het modem nog niet was geconfigureerd, kon ik met smartphone op het internet en daarna niet meer.
► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Na de modemconfiguratie kan ik met smartphone niet meer op internet, hoe komt dat?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 03 jul 2019, 00:19

Start het modem en je smartphone eens opnieuw op, dat helpt soms ook.
Heb je tijdens het configureren van het modem soms instellingen gewijzigd, zoals wachtwoorden of het type versleuteling?
In dat geval zal je die instellingen ook in je smartphone moeten wijzigen.
Wanneer je die instellingen niet kunt wijzigen voor het draadloos netwerk waarmee je verbonden bent, dan moet je dat netwerk eerst verwijderen en daarna opnieuw toevoegen.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie