Hoe converteer ik in Linux een .tar bestand naar .tar.gz bestand?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64
Netherlands

Hoe converteer ik in Linux een .tar bestand naar .tar.gz bestand?

Ongelezen bericht door mario64 » 14 jun 2019, 20:26

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik wil een .tar bestand converteren naar .tar.gz in Linux, maar kan daar niets over vinden. Wie kan me helpen?
  2. Indien van toepassing, merk/versie 32-64bit => n.v.t
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => n.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe converteer ik in Linux een .tar bestand naar .tar.gz bestand?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 14 jun 2019, 21:52

Met onderstaand commando kan je een bestaand bestand converteren/maken van '.tar' naar '.tar.gz' en comprimeer je de inhoud van het bron bestand op de bronlocatie.

'tar -zcvf tar-archive-name.tar.gz source-folder-name'

De naam van het bron bestand hier in het voorbeeld is 'source-folder-name' en het 'tar.gz' archief gaat 'tar-archive-name.tar.gz' heten.

Om een tar.gz gecomprimeerd bestand uit te pakken kan je onderstaand commando gebruiken:
tar -zxvf tar-archive-name.tar.gz

Het archief wordt uitgepakt naar map 'tar-archive-name'.

Het oorspronkelijk document vindt je 'hier'.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie