Hoe stel ik in dat een programma alleen als admin uitgevoerd wordt?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
hutsefluts
Netherlands

Hoe stel ik in dat een programma alleen als admin uitgevoerd wordt?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 02 mei 2019, 11:52

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  • Typ waar je vraag over gaat => Sommige programma's mogen niet door gewone gebruikers uitgevoerd worden, maar ik weet niet hoe dat in te stellen.
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, etc. => N.v.t
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Sommige programma's wil je alleen als admin uitvoeren.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => N.v.t

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe stel ik in dat een programma alleen als admin uitgevoerd wordt?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 03 mei 2019, 13:33

In account met beperkte rechten:
De meeste programma's zetten een snelkoppeling op het bureaublad.
Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling, in het menu klikken op 'eigenschappen'.
Er opent een menu met een aantal tabs, waarvan waarschijnlijk de tab 'snelkoppeling' is geopend.
Klik rechts onderin op 'geavanceerd', klik dan in het venster dat opent op 'als admin uitvoeren' en vervolgens op OK en daarna op 'toepassen'.
Daarna volgt een venster 'toegang geweigerd', klik op 'doorgaan'.
Als je deze handeling uitvoert met beperkte rechten, bijvoorbeeld als gewone gebruiker, dan volgt een venster waarin je eerst het admin wachtwoord moet invoeren.

In account met admin rechten:
Dezelfde handelingen kan je uitvoeren op een icoon.
De laatste stap zal zijn dat je een venster krijgt te zien met de mededeling dat je het programma alleen als admin zult kunnen uitvoeren.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie