Hoe installeer ik Android opnieuw op Samsung Tab3?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven.
Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64
Netherlands

Hoe installeer ik Android opnieuw op Samsung Tab3?

Ongelezen bericht door mario64 » 20 feb 2019, 01:20

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  • Typ waar je vraag over gaat => Na rooten is de besturing beschadigd en moet het systeem opnieuw geinstalleerd worden, maar hoe doe je dat?
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, etc. => Samsung Galaxy Tab3
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Systeem is corrupt.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Het apparaat begint enige tijd na het rooten (weken) ineens zomaar te herstarten. Volgens mij is er een probleem met de root software i.c.m de antivirus software. Dus moet het besturing systeem er opnieuw op gezet worden.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe installeer ik Android opnieuw op Samsung Tab3?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 04 mar 2019, 00:06

Na het rooten kan het nog wel eens moeilijk zijn om een reset uit te voeren.
Allereerst moet je zorgen voor de correcte stock ROM voor je apparaat, meestal download je dat als gezipt pakket.
Om de correcte ROM te vinden heb je gegevens van je toestel nodig, deze staan ook op de verpakking waarin het toestel zat.
Veel specifieke gegevens kan je ook op je toestel vinden door in het venster van boven naar beneden te vegen, waarna je rechts bovenin het tandwiel ziet, klik daar op.
In het venster dat dan opent, scroll helemaal naar beneden en klik op apparaat info.
Er opent een venster met de gegevens die je nodig hebt, zoals de rom 'build' en 'date', 'changelist', 'product code', 'PDA', 'Android versie'.
Als je de stock ROM hebt gedownload, pak je het uit met een (gratis) zip programma zoals 7-Zip.

Als je de verkeerde stock ROM gebruikt zal het flashen niet lukken en bestaat ook de mogelijkheid dat je toestel vervolgens niet meer (naar behoren) werkt.

Als je met Windows werkt, heb je het programma 'Odin' nodig en het is verstandig te kijken welke versie jij nodig hebt voor jouw type toestel, omdat niet elke versie hetzelfde resultaat geeft.

Je hebt ook de Samsung USB stuurprogramma's nodig, die vindt je in 'Kies' of zoek op 'Samsung USB'.

Tot slot heb je ook een USB verloopkabel nodig USB naar micro USB, maar waarschijnlijk heb je de kabel al, omdat die op je lader adapter zit, want de kabel kan je voorzichtig uit de adapter trekken.

Als je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd kan je onder normale omstandigheden een flash in 2 stappen uitvoeren.
De eerste stap is door het apparaat in 'recovery mode' te zetten, waarna je 'wipe user data/factory reset' kiest en vervolgens nog eens 'wipe cache' uitvoert.

Je krijgt het apparaat in 'recovery mode' door tegelijkertijd op de 'aan/uit knop' met 'volume hoog knop' en de 'home knop' in te drukken totdat de (witte) merknaam verschijnt, waarna je de 'aan/uit knop' los kunt laten, maar de andere 2 ingedrukt blijven houden totdat je de androide ziet.

Daarna kan je het apparaat opnieuw opstarten, waarbij je tijdens het herstarten tegelijkertijd op de 'aan/uit knop' met 'volume laag knop' en de 'home knop' drukt, totdat je het venster ziet verschijnen met een waarschuwing, laat daarna alle toetsen los.
Door vervolgens op de 'volume hoog toets' te drukken zet je het apparaat in download modus.

De tweede stap is het downloaden en opstarten van Odin.
Download vindt je 'hier' en het programma opstarten doe je door met rechter muisknop op het programma te klikken.
In het menu dat opent, klik op 'uitvoeren als administrator', mogelijk moet je daarna de wachtwoord gegevens invoeren.
Als het programma is opgestart, controleer dan eerst dat in 'options' alles is uitgeschakeld behalve 'auto reboot' en 'f.reset time'.
Klik daarna in de rechter kolom op 'AP', waarna er een venster opent om de stock ROM te kiezen die je eerder hebt gedownload en uitgepakt.

Sluit daarna de USB kabel aan op je computer en Tab3, onder 'ID:COM' verkleurt het venstertje en er verschijnt op welke compoort het toestel is aangesloten.
Als dit niet gebeurt, controleer of je Tab3 toestel in 'download modus' staat en de USB kabel correct is aangesloten op computer en Tab3.

Klik daarna op 'start' om het installeren te starten.

Een Engelstalige uitleg met afbeeldingen kan je ook 'hier' vinden.

Succes
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

mario64
Netherlands

Re: Hoe installeer ik Android opnieuw op Samsung Tab3?

Ongelezen bericht door mario64 » 03 apr 2019, 22:52

Android installeren lukt mij niet, ik krijg steeds 'nand write error'.
Bij alles wat ik via Odin probeer te installeren krijg ik 'nand write error'.
Bij de versie 3.07 van Odin begint de installatie op Windows en wordt ook succesvol afgesloten, maar er wordt vervolgens niet op de Tab3 geschreven.
Bij een andere versie geeft Odin een fout, waarna er wel op de Tab3 enkele seconden iets geschreven wordt en dat daarna stopt.

Plaats reactie