Wat is 'msdia80.dll' voor iets in de 'D' partitie, kan ik het verwijderen?

Alle versies/edities Windows 7.
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
mario64
Netherlands

Wat is 'msdia80.dll' voor iets in de 'D' partitie, kan ik het verwijderen?

Ongelezen bericht door mario64 » 15 dec 2018, 18:34

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ineens kom ik 'msdia80.dll' tegen in de data partitie, geen idee waar het bij hoort
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Windows 7 Ultimate
  3. 32 of 64 bit => 64 bit
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Nadat ik een aantal programma's had geinstalleerd kwam ik ineens dat 'msdia80.dll' tegen.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Dit is in een schone installatie.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Wat is 'msdia80.dll' voor iets in de 'D' partitie, kan ik het verwijderen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 15 dec 2018, 19:53

Dit probleem wordt veroorzaakt door Visual C++ 2005, dit programma wordt niet meer ondersteund.
Maar verwijderen is niet raadzaam, omdat dan onderdelen (mogelijk) niet meer zullen werken.

Download Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 Redistributable Package ATL Security Update, klik 'hier' om naar de download locatie te gaan. Kies Vcredist_x64.exe of Vcredist_ia64.exe en installeer het vervolgens.

Dit probleem kan je tijdelijk omzeilen door het Msdia80.dll-bestand te verplaatsen naar deze locatie:
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VC.
Start de opdracht prompt wel met admin rechten.
Typ de volgende opdracht bij in opdrachtprompt om het bestand Msdia80.dll te registreren:
regsvr32 "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VC\msdia80.dll"
Als je de locatie waar naar verwezen wordt, niet tussen aanhalingstekens plaatst, krijg je een foutmelding!
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie