Hoe schakel je herstelpunten in?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64
Netherlands

Hoe schakel je herstelpunten in?

Ongelezen bericht door mario64 » 30 nov 2018, 21:44

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  • Typ waar je vraag over gaat => Nadat mijn computer werd geinstalleerd zag ik geen herstelpunten, maar die heb ik wel nodig, waar vind ik het en hoe instellen?
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, etc. => Home
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik kan nu geen herstelpunt terugzetten omdat het niet is ingeschakeld.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Om de kans kleiner te maken dat ik weer een keer Windows opnieuw moet installeren, wil ik herstelpunten inschakelen.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe schakel je herstelpunten in?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 01 dec 2018, 12:26

In Windows 7 klik met rechter muisknop op 'deze computer', daarna in het menu op 'eigenschappen' waarna een venster opent, klik links op de snelkoppeling 'geavanceerde systeem instellingen'. Opnieuw opent een venster, klik op de tab systeembeveiliging, daarna kan je onder het kopje 'beveiligingsinstellingen' in het venster klikken op 'c' en daarna op de button eronder 'configureren'.
In het venster dat opent kan je 'systeembeveiliging' inschakelen.
In Windows 10, klik op het vergrootglas en typ 'geavanceerde systeeminstellingen' en klik in het venster dat opent op de tab 'systeembeveiliging'.
Onder beveiligingsinstellingen zie je een venster en in 'c' staat je systeem, klik daarop en vervolgens op 'configureren' waarna er een nieuw venster opent waarin je de systeembeveiliging kunt inschakelen.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie