Tijdens forum update phpbb3.2.4 verkeerde 'install' map verwijderd

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64
Netherlands

Tijdens forum update phpbb3.2.4 verkeerde 'install' map verwijderd

Ongelezen bericht door mario64 » 23 nov 2018, 09:01

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Update phpbb3.2.3 naar 3.2.4 lukte niet omdat een bestand handmatig verwijderd moest worden uit '/phpbb/install/'. Daarna per ongeluk die map verwijderd i.p.v de map uit de forum root. Nu werkt het forum niet meer. Hoe maak ik het verwijderen ongedaan?
  2. Indien van toepassing, merk/versie 32-64bit => phpbb3.2.3
  3. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Na verwijderen '/phpbb/install/' werkt forum niet meer.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik heb eerst de 'install' map uit de root verwijderd en de backup teruggezet, maar er blijven fouten bestaan. Update kan op 2 manieren, via het update pakket 3.2.3 naar 3.2.4 of met het volledige pakket, maar daar moeten eerst een aantal mappen en een bestand uit verwijderd worden en vervolgens via FTP de mappen cache en vendor. Het restant van volledige pakket uploaden en de update dan uitvoeren. Beide heb ik geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Tijdens forum update phpbb3.2.4 verkeerde 'install' map verwijderd

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 23 nov 2018, 14:07

Begin eerst met de 'install' map te verwijderen uit de root van je forum, daarna probeer backup terug te zetten in het forum. Leeg daarna de cache van de browser en upload de 'install' en 'vendor' mappen naar de root in je forum. Voer de update dan nog eens opnieuw uit vanuit de browser.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie