Hoe voorkom ik in Win 10 v1709 dat nieuwere update versies op mijn computer worden geinstalleerd?

Alle versies/edities Windows 10.
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
mario64
Netherlands

Hoe voorkom ik in Win 10 v1709 dat nieuwere update versies op mijn computer worden geinstalleerd?

Ongelezen bericht door mario64 » 23 nov 2018, 08:47

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Met nieuwere dan versies Win 10 v1709 geeft mijn systeem BSOD, hoe voorkom ik dat?
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Windows 10 v1709 Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Na upgrades verschijnt BSOD 'Machine Check Exception'
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Automatische Windows upgrades zorgen voor problemen.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe voorkom ik in Win 10 v1709 dat nieuwere update versies op mijn computer worden geinstalleerd?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 23 nov 2018, 14:15

Heb je al contact gehad met Microsoft?
Wat was het resultaat?

Toen ikzelf gedoe had met updates of upgrades, kreeg ik een aantal software gereedschappen waarmee ik de updates kon resetten zodat alleen updates van een bepaalde versie werden geïnstalleerd.
Ik kreeg 'wushhowhide', 'windows update reset' en 'updatefix'.
Deze onderdelen moet je, daar waar mogelijk, alleen uitvoeren als administrator.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie