Hoe maak ik de computer veiliger?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven.
hutsefluts
Netherlands

Hoe maak ik de computer veiliger?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 10 mei 2017, 22:57

Hoe maak ik mijn computer zo veilig dat ik er toch nog mee kan werken?

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe maak ik de computer veiliger?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 10 mei 2017, 23:02

Er zijn allerlei manieren om je computer veiliger te maken, maar niets is waterdicht.
Te beginnen met alle beveiligingsupdates voor het besturing systeem en een geactiveerd (en dagelijks bijgewerkt) anti-virus programma, malware bestrijding en een sterk wachtwoord.
In bijna ieder internet pakket zit tegenwoordig voor weinig geld een goed anti virus programma.
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, bewaar al je login gegevens op USB media, zodat je alleen maar hoeft te kopiëren en plakken (i.p.v alles uittypen).
Klik 'hier' voor meer informatie over kwetsbaarheden in een computer.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe maak ik de computer veiliger?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 11 okt 2019, 01:19

Elke (Windows) computer wordt geleverd met een standaard (beheerder) account, met veel rechten waarmee je ook behoorlijk wat schade kunt aanrichten.
Om die reden beveel ik aan om die account van een wachtwoord te voorzien en op je computer een tweede account aan te maken met beperkte rechten evt. zonder wachtwoord en daar in te werken.
Mocht je handelingen willen verrichten die beheerder rechten vereisen, zoals het installeren van een programma, dan verschijnt er tijdens het installeren een venster waarin je de gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren om verder te kunnen.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie