Ik wil SATA vervangen door SSD, moet ik Windows dan opnieuw installeren?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
mario64 Netherlands
Contacteer:

Ik wil SATA vervangen door SSD, moet ik Windows dan opnieuw installeren?

Ongelezen bericht door mario64 »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  • Typ waar je vraag over gaat => SATA schijf vervangen door SSD schijf, moet Windows worden vervangen?
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, e.d => 10 Home
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => SATA schijf vervangen door SSD
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Ik wil SATA vervangen door SSD, moet ik Windows dan opnieuw installeren?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dat kan wel het verstandigst zijn, onder bepaalde voorwaarden.
Als je Windows nu op SATA hebt draaien ... maak dan eerst een backup van de bestaande Windows installatie (SATA), die kan je later op de nieuwe installatie (SSD) terugplaatsen.
Als Windows recent is geïnstalleerd op SATA, dan is de snelste manier om de installatie op SSD opnieuw uit te voeren, nadat ook de instellingen in het BIOS voor gebruik SSD correct zijn ingesteld.
Want de kans bestaat als je Windows kloont naar SSD en je start vervolgens op vanaf SSD dat er een BSOD volgt na het wijzigen van bepaalde instellingen in het BIOS.
Vervolgens voer je in veilige modus 'sfc /scannow' en 'chkdsk C: /F' uit om ervoor te zorgen dat Windows niet crasht na de gewijzigde instellingen.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie

Terug naar “Windows”