Na updates werkt geluid ineens niet meer, wat moet ik doen?

Alle versies/edities Windows 10.
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Na updates werkt geluid ineens niet meer, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Het geluid heeft altijd gewerkt, maar nu ineens na de updates niet meer.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, e.d => Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik wilde een YouTube fragment beluisteren en het geluid staat aan, toch hoor ik niets. Met de koptelefoon heel even nog wel en daarna ook niet meer.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Ik heb er niets aan veranderd.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Na updates werkt geluid ineens niet meer, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als je gecontroleerd hebt dat het geluid in YouTube ingeschakeld is, dan kan je eens kijken of de instellingen voor het geluid misschien zijn gewijzigd.
Werkt ook dat niet, dan zou ik de stuurprogramma's voor het geluid in 'hardware beheer' verwijderen.
Mogelijk moet de pc daarna opnieuw opstarten.
Controleer dan of het geluid nu wel weer werkt.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Re: Na updates werkt geluid ineens niet meer, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Toen het geluid in YouTube niet werkte, heb ik een fragment via VLC afgespeeld, maar ook daar werkte het geluid via de boxen en koptelefoon niet.
Intussen heb ik in hardware beheer de apparaten voor het geluid verwijderd, waarna de melding verscheen dat ik de pc opnieuw moest opstarten.
Na het herstarten heb ik in het geluid op de statusbalk geklikt waarna er wel weer geluid hoorbaar was.
Wel vreemd dat na updates ineens het geluid niet meer werkt.

Plaats reactie

Terug naar “10”