Hoe activeer ik de DigID app en koppel ik op de verschillende sites?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven.
Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Hoe activeer ik de DigID app en koppel ik op de verschillende sites?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 01 dec 2019, 21:33

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.
  • Typ per regel alleen achter de voorgedrukte tekst.
  • Typ waar je vraag over gaat => Ik wil de DigID app op mijn smartphone gebruiken en koppelen aan de verschillende sites, hoe werkt dat?
  • Relevante gegevens, Android versie, updates, e.d => Android 6
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Ik heb altijd login naam met wachtwoord en SMS gebruikt, nu wil ik de combinatie met de DigID app erbij hebben.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik de DigID app en koppel ik op de verschillende sites?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 01 dec 2019, 22:27

Allereerst installeer je de DigID app op je smartphone.
Daarna start je de app op voer je de login gegevens in en ga je bijvoorbeeld een SMS ontvangen die je in de DigID app invoert.
Vervolgens ga je een pincode aanmaken en dan naar de DigID site om de app te activeren.
Als je voorheen alleen ingelogd hebt met login gegevens i.c.m een SMS code, dan kan je in de instellingen van je DigID account aangeven dat je naast 'login met wachtwoord' ook de 'DigID app' erbij wilt gebruiken.

Wanneer je de DigID app opstart, zie je onderin staan dat je de app hebt geactiveerd.
Klik links onderin op de link voor de 'koppel code' die je nodig hebt bij het inloggen op een computer.
Er verschijnen een aantal tekens (letters en/of cijfers), start de browser op de computer en ga naar de DigID site.
Klik op de DigID site op 'inloggen met DigID app', voer eerst de tekens (koppel code) in op de website van DigID om te koppelen.
Typ dan de pincode in die je eerder in de DigID app hebt aangemaakt.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe activeer ik de DigID app en koppel ik op de verschillende sites?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 02 dec 2019, 11:24

Telkens als je ergens de DigID nodig hebt, start je de DigID app op en klik je op de link of button 'koppel code', waarna je de code op je smartphone of tablet ziet verschijnen die je in de browser op je pc moet invoeren.
Daarna voer je de pincode in en kan je inloggen in de app waar je jouw DigID nodig had.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie

Terug naar “Android”