Na de installatie gaat het scherm na enkele minuten uit, hoe schakel ik het uit?

Alle versies/edities Windows 10.
Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Na de installatie gaat het scherm na enkele minuten uit, hoe schakel ik het uit?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 06 nov 2018, 16:51

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Op mijn laptop gaat het scherm na enkele minuten uit als de laptop niet wordt gebruikt, dat is vervelend want ik moet steeds inloggen.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Als ik de machine enkele minuten niet gebruik, gaat het scherm uit.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Het uit gaan en opnieuw inloggen is vervelend.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Na de installatie gaat het scherm na enkele minuten uit, hoe schakel ik het uit?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 07 nov 2018, 19:17

De kans is dan groot dat scherm beveiliging aan staat en er een wachtwoord is ingesteld voor het inloggen nadat het licht is uitgegaan.
Hierna de stappen om de instellingen te controleren in Windows 10.
Stap 1:
Klik op het 'actie centrum', klik in 'Windows instellingen' op de button 'persoonlijke instellingen' en daarna in de linker kolom op de tab 'vergrendelingscherm'.
Stap 2:
Klik in het geopende venster onderaan op de link 'instellingen ... schermbeveiliging'.
Hier kan je zien wat de instellingen zijn.
Stap 3:
Als er een schema is ingesteld, kan je rechts op het pijltje klikken en selecteer 'geen'.
Stap 4:
Als je opnieuw moet inloggen als het scherm in spaarstand gaat, moet je het vinkje weghalen bij 'aanmeldscherm ... hervatten'.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie

Terug naar “10”