Zijn er websites waar ik gratis afbeeldingen kan vinden?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
ansvannimwegen

Ongelezen bericht door ansvannimwegen » 20 jul 2015, 10:43

Waar kan ik afbeeldingen vinden die ik gratis mag gebruiken voor mijn persoonlijke documenten?

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 03 nov 2015, 17:25

Er zijn verschillende sites met afbeeldingen die je wel gratis kunt en mag gebruiken.
"Pepermunt.net" zet de meest bruikbare voor je op een rij.
Zelf gebruik ik de Belgische zoekmachine "gratisfotodownloaden.be" graag.
Heb je een WordPress-site? Gebruik dan de handige plugin “Photodropper”.
Van Unsplash mag je ook gratis downloaden, klik 'hier' om er meteen heen te surfen.
Klik 'hier' voor de site van Nickypent, daar staan ook nog een aantal sites waar je gratis afbeeldingen kan vinden.

Als je van Google images of afbeeldingen gebruik wilt maken van gratis afbeeldingen, doe dan onderstaande stappen:
Stap 1: Typ google.nl
Stap 2: Klik op "afbeeldingen", er verschijnt "google afbeeldingen".
Stap 3: Typ een woord zoals hond om afbeeldingen van honden weer te geven, pagina opent met afbeeldingen van honden.
Stap 4: Klik rechtsboven in beeld op het tandwiel ikoon, daarna op "geavanceerd zoeken", waarna een nieuw scherm opent.
Stap 5: Scroll naar beneden, naar gebruiksrechten.
Stap 6: Klik aan de rechterzijde op de pijl naar beneden en kies "onbeperkt.....commercieel".
Stap 7: Klik na het aanpassen op "geavanceerd zoeken" en de pagina wordt ververst met de nieuwe instellingen.

Afbeeldingen en andere gekopieerde inhoud kan auteursrechtelijk beschermd zijn, klik "hier" voor meer informatie over auteursrecht.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie