Hoe maak ik zonder gedoe een image van mijn computer?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
mario64 Netherlands
Contacteer:

Hoe maak ik zonder gedoe een image van mijn computer?

Ongelezen bericht door mario64 »

De schijf van mijn computer is te klein, om die reden wil ik een image op een grotere schijf zetten.
Programma's die dit doen zijn vaak duur.
Is er ook een gratis pakket?
BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe maak ik zonder gedoe een image van mijn computer?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het is altijd het verstandigst om een image van je besturing systeem op een fysiek andere schijf te bewaren.
Vanaf Windows 7 kan je een image van je systeem bewaren op een andere locatie dan de vaste schijf waar Windows op draait.
In oudere Windows versies kan je bijvoorbeeld Hiron's Boot CD gebruiken en dat kan je als .iso image downloaden en op CD of DVD branden.
Maar in Windows 10 kan je het iso image bijvoorbeeld koppelen in een virtuele CD-rom drive zonder dat je het iso image eerst moet branden.
Dit doe je door op het iso image met rechter muisknop te klikken en in het menu te kiezen voor 'koppelen' of 'mounten'.
Na gebruik moet je het iso image dan ook weer ontkoppelen en dat gaat op bijna dezelfde manier als koppelen.
HBCD is een een CD of DVD vol handige tools (digitale gereedschappen) voor op de computer.
Je kunt de CD ook als zogenaamde "boot CD" gebruiken, zelfs als Windows niet meer kan opstarten.
In de sectie Backup kan je dan een aantal handige programma's vinden zoals:
De eerste drie programma's maken een kopie van de inhoud op de harde schijf
Clonedisk
Diskimage
Ghost

Drive Snapshot, creëert een exacte Disk Image van je systeem naar een bestand, terwijl Windows draait.
Handig voor kopieer of herstel werkzaamheden.
Voor meer informatie en de download kan je op onderstaande link kijken:
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Gratis/bundleware/shareware”