Hoe maak ik bestand extensies zichtbaar in Windows?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Hoe maak ik bestand extensies zichtbaar in Windows?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 10 mar 2015, 23:05

Met kladblok wilde ik een webpagina (html) maken, maar hiervoor moet ik de bestand extensie veranderen.
Waar kan ik de bestand extensie zichtbaar maken?
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe maak ik bestand extensies zichtbaar in Windows?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 08 jan 2016, 21:21

Een bestandsnaam extensie bestaat uit een aantal tekens die aan het eind van de bestandsnaam worden geplaatst, zoals .txt, .doc, .zip, .jpg, .html, etc.
Aan de hand van deze tekens wordt bepaald met welk programma het bestand moet worden geopend.

Bestandsnaam extensies worden verborgen sinds Windows XP, maar je kunt ze desgewenst zichtbaar maken.

Bestandsnaam extensies weergeven of verbergen
Open Map opties door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Vormgeving en persoonlijke instellingen en Map opties.

Klik onder Geavanceerde instellingen op het tabblad Weergeven en ga op een van de volgende manieren te werk:
Schakel het selectievakje Extensies voor bekende bestandstypen verbergen uit en klik op OK als je bestandsnaam extensies wilt weergeven.
Schakel het selectievakje Extensies voor bekende bestandstypen verbergen in en klik op OK als je bestandsnaam extensies wilt verbergen.

Klik "hier" voor meer informatie

In de nieuwere versies van Windows kan je deze instellingen wijzigen onder "organiseren" en "map en zoek opties".
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie