Wat heb ik nodig om een handleiding in Windows te maken?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
hutsefluts Netherlands
Contacteer:

Wat heb ik nodig om een handleiding in Windows te maken?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 07 nov 2018, 09:00

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  • Typ waar je vraag over gaat => Ik wil een handleiding maken voor het gebruik van een programma dat ik gebruik in Windows 10
  • Relevante gegevens, Home/Pro/Business versie, updates, etc. => Home
  • Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => N.v.t
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Voor ruimte besparing zonder kwaliteitsverlies wil ik Handbrake inzetten om filmpjes te converteren, dat hoef ik maar 1 keer in te stellen. Die handleiding wil ik delen in mijn hobby clubje.

► Laat Spoiler zien

BBgebruiker1 Netherlands
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat heb ik nodig om een handleiding in Windows te maken?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 07 nov 2018, 09:37

Windows 10 heeft daarvoor een programma met de naam 'stappenbeschrijving'. Als je de opname start bij het installeren en instellen dan heb je eigenlijk je handleiding al.
Indien nodig kan je met 'Screenhunter Free' nog afbeeldingen bij de verschillende stappen zetten die je bijvoorbeeld met Paint kunt bewerken.
Je kunt dat vinden door in Windows 10 op start te klikken in het menu op 'accessoires' te klikken, in het rijtje staat het iets lager dan halverwege.

In Windows 7 kan je dat ook vinden, alleen zit het daar ver weggestopt en om die reden maak ik er een snelkoppeling voor op het bureaublad.
Daar heet het 'psr.exe' en kan je vinden in c:\Windows\system32\psr.exe

Persoonlijk vind ik het handig om de hele tekst, dat is inclusief tekst en afbeeldingen te kopieren naar een Word document.
Daar kan je het vervolgens bewerken naar je eigen behoefte.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie

Terug naar “Windows”