Hoe kan ik de netwerkverbinding herstellen?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Hoe kan ik de netwerkverbinding herstellen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 09 jun 2015, 19:55

Ik heb geen verbinding met het internet, maar ik kan mijn netwerk ook niet zien.
Hoe kan ik de netwerk verbinding herstellen?
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe kan ik de netwerkverbinding herstellen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 09 nov 2015, 17:13

Op je computer heb je geen netwerkverbinding, maar de kabel is correct aangesloten en de lampjes op de netwerkkaart branden in je computer en de router is ook online.
Maar je kunt niet internetten, je startpagina verschijnt ook niet.
Het is dan waarschijnlijk dat je computer niet in het netwerk (modem/router) geregistreerd is.
Er zijn een aantal stappen die je dan kunt doen om het probleem te achterhalen en te verhelpen.
De eerste stap is op je bureaublad kijken, rechts onderin het systeemvak, als daarin een netwerk icoon staat met een geel uitroepteken, dan betekent het dat er geen verbinding is met het netwerk.
Stap 2, ga naar start, typ in "programma's en bestanden zoeken" het commando cmd, er verschijnt een zogenaamde dosbox.
stap 3, klik daar met de rechter muisknop op en kies in het menu "als admin uitvoeren" en voer het admin wachtwoord in.
stap 4, typ het commando ipconfig /all, nu verschijnt de netwerk configuratie.
Als het adres begint met 169. , dan is er wel een fysieke verbinding is met het netwerk, maar de computer is niet geregistreerd in het netwerk (modem/router).
Stap 5, typ het commando ipconfig /release opgevolgd door het commando ipconfig /renew, ipconfig /flushdns en ipconfig /registerdns.
Als het gele driehoekje uit het netwerk icoon is verdwenen, is je probleem opgelost.
Kijk wel nog even of er geen vast IP adres is ingesteld.
Klik hiervoor op het netwerk icoon, vervolgens op "netwerk centrum openen", "adapter instellingen wijzigen", Lan verbinding, eigenschappen, IP versie 4 of 6.
Controleer of "automatisch...." is ingesteld.
Indien je probleem hiermee niet is opgelost is het zinvol om de computer opnieuw op te starten, zodat deze zich in het netwerk kan registreren.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie