Getypte tekens op toetsenbord worden (in document) verkeerd weergegeven

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Getypte tekens op toetsenbord worden (in document) verkeerd weergegeven

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 07 mei 2015, 21:46

Soms als ik een tekst in notepad of in Word wil typen, dan komen soms de tekens die ik typ niet overeen met wat er op de toetsen staan.
Dat is erg vervelend, omdat ik niet weet hoe ik dat moet veranderen.
Hoe kan ik de instellingen voor de tekst herstellen?
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Getypte tekens op toetsenbord worden (in document) verkeerd weergegeven

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 09 nov 2015, 17:36

Soms gebeurt het dat je bijvoorbeeld de [shift] toets in combinatie met cijfertoetsen boven de letters wilt gebruiken, maar dan verschijnt er op je scherm een ander teken.
Dat komt omdat je toetsenbord, in dat document waarin je werkt, een andere layout gebruikt, bijvoorbeeld Nederlands of Engelstalig.
Met andere woorden, een andere invoer taal gebruikt.
Om de tekens op je toetsenbord te kunnen gebruiken kan je hiervoor [Ctrl] + [shift] gebruiken.
Druk op de linker [Ctrl] toets en houdt deze ingedrukt , druk ook op de linker [shift] toets en laat dan beide toetsen weer los.
Als je nu opnieuw typt, verschijnen de tekens zoals deze op je toetsenbord te zien zijn ook op het scherm.
Met hetzelfde commando zet je de oorspronkelijke toetsenbord layout eenvoudig terug.
Voor meer informatie over de invoer taal en toetsenbord indeling, klik op de bijlage
toetsenbord_indeling + invoertaal.pdf
(316.54 KiB) 9 keer gedownload
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie