Windows is gecrashed, wat moet ik doen om veilig opnieuw op te starten?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Windows is gecrashed, wat moet ik doen om veilig opnieuw op te starten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 07 mei 2015, 20:49

Mijn Windows computer is gecrashed, welke stappen moet ik doen om veilig opnieuw op te starten en mogelijke systeem fouten te herstellen?
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Windows is gecrashed, wat moet ik doen om veilig opnieuw op te starten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 09 nov 2015, 17:40

Na een crash of als je computer gaat hangen, altijd na F8 drukken in veilige modus opstarten en foutcontrole uitvoeren op de systeem partitie.
Hoe je in veilige modus komt lees je "hier".
Als je in veilige modus bent ingelogd als admin klik je op start, daarna op computer.
In computer klik je met rechter muisknop op de systeem partitie, dat is meestal de lokale C schijf.
In het rolmenu klik je op eigenschappen, daarna op de tab extra.
In de tab extra klik in foutcontrole op de "nu controleren" knop.
Standaard staat er een vinkje in "fouten ..... corrigeren".
Plaats ook een vinkje in "beschadigde ..... repareren" en vervolgens op de "starten" knop.
De melding verschijnt dat de opdracht gepland moet worden, omdat het systeem in gebruik is.
Klik op "plannen" of "ok".
Tijdens het opstarten verschijnt het scherm waarin te lezen is dat er een geplande opdracht uitgevoerd gaat worden.
Het terugtellen van 10 naar 0 begint, waarna de foutcontrole in het besturing systeem zal worden uitgevoerd.
Het is afgeraden dit proces te onderbreken, omdat mogelijke systeemfouten kunnen leiden tot ernstige problemen met Windows.
Druk je toch tijdens het terugtellen op een toets, dan verschijnt het bericht opnieuw de eerst volgende keer dat Windows wordt opgestart.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie