Computer gaat niet aan als ik op aan/uit knop druk, wat nu??

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
hutsefluts
Netherlands

Computer gaat niet aan als ik op aan/uit knop druk, wat nu??

Ongelezen bericht door hutsefluts » 29 jul 2016, 10:45

Vandaag drukte ik op de aan/uit knop om mijn computer aan te zetten, maar dat lukte niet.
Het lampje gaat wel branden, verder gebeurt er niets.
Normaal gaat het lampje aan en daarna begint er een ander lampje er onder te knipperen.
Ook zie ik dan tijdens het opstarten dat het numlock lampje van het toetsenbord dan even aan gaat, dat gebeurt nu ook niet.
Wat is er aan de hand en hoe los ik dit probleem op?

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Computer gaat niet aan als ik op aan/uit knop druk, wat nu??

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 29 jul 2016, 11:29

In eerste instantie als ik dit zo lees zou het iets met de voeding te maken kunnen hebben, maar ik kan daar zo geen concreet antwoord op geven.
Om dat te testen kan je opnieuw de aan/uit knop indrukken, zodat het lampje van de voeding gaat branden.
Als er dan niets gebeurt, na een aantal tellen, kan je 2 dingen doen:

Aan de achterkant van je computer, daar waar de stekker in de voeding gaat zit vaak een schakelaar naast.
Druk op de schakelaar, zodat de stroomvoorziening van de computer wordt afgesloten en wacht dan ongeveer 10 seconden.
Hiermee "reset" je als het ware de stroomvoorziening voor de computer.
Druk dan opnieuw op de schakelaar om de stroomvoorziening weer in te schakelen en aan de voorkant van de computer, druk dan nog eens op de aan/uit knop.
Gaat je computer nu wel opstarten is je probleem hiermee opgelost.

Het is raadzaam om de computer geregeld te controleren op stof, omdat stof er aan de ene kant voor zorgen kan dat de warmte niet voldoende kan worden afgevoerd en aan de andere kant kan het zorgen voor kortsluiting.
Wat ook de oorzaak van het probleem is, regelmatig (2 of 3 maal per jaar) stof verwijderen kan zorgen voor een langere levensduur van je computer.
Bij een laptop kan je slechts beperkt stof verwijderen, eigenlijk alleen rondom de koel ventilator.
Ga naar een goed geventileerde droge ruimte en verwijder de stof.
Hiervoor leg je de laptop op de kop en met een schone en droge kwast kan je het stof verwijderen en meteen met de stofzuiger wegzuigen.

Bij een desktop computer kan je de stekker uit de voeding trekken en daarna op de aan/uit knop drukken om alle rest spanningen af te laten vloeien.
het zijpaneel losmaken, waarna je ook rondom het koelblok en de voeding het stof met de schone en droge kwast kan weghalen en meteen met de stofzuiger wegzuigt.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie