De koeling op mijn computer maakt lawaai en hij loopt soms vast?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

De koeling op mijn computer maakt lawaai en hij loopt soms vast?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 20 okt 2015, 20:49

Als mijn computer hard moet werken, begint ie te blazen en loopt dan na enige tijd vast.
Ik werk veel met grafische programma's en na enige tijd begint het beeld wat schokkerig te werken en opeens doet ie niets meer.
Het heeft allemaal altijd probleemloos gewerkt.
Het scherm bevriest, de muis reageert niet meer en het toetsenbord ook niet.
Ik zie ook geen lampjes meer knipperen en ik hoor ook het geknetter van de processor niet meer.
Als ik de computer opnieuw opstart, dan gaat het enige tijd goed, maar na enige tijd hoor ik het blazen weer en daarna reageert ie niet meer.
Wie kan me op weg helpen?
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: De koeling op mijn computer maakt lawaai en hij loopt soms vast?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 20 okt 2015, 21:01

Mogelijk wordt de processor te warm.
Controleer op stof in je koelblok, want de koelventilator blaast lucht in het koelblok om de processor af te koelen.
Als de warmte niet voldoende kan worden afgevoerd, wordt de processor te warm en dan stopt ie ermee.
Dat heet dan een "time out".

Stof kan je in de regel rondom de processor en geheugenbanken gemakkelijk zelf verwijderen.
Doe dit voorzichtig met een droge kwast en zuig het met de stofzuiger weg in een droge en goed geventileerde omgeving.
Je moet wel zorgen dat alle apparaten die zijn aangesloten op de computer zijn afgekoppeld en is afgesloten van het elektrische net om bijvoorbeeld sluiting te voorkomen.
Voorkom dat stof op andere elektrische apparaten terechtkomen kan.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie