Ik twijfel of er wel voldoende bandbreedte is, is dat ergens online te meten?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
hutsefluts
Netherlands

Ik twijfel of er wel voldoende bandbreedte is, is dat ergens online te meten?

Ongelezen bericht door hutsefluts » 10 mar 2015, 22:20

Als ik op de tv naar FullHD programma's kijk dan zie ik vaak schokkerige beelden in plaats van vloeiende overgang.
Dit is vooral het geval wanneer ook mijn computer aan staat en 3D spelletjes gespeeld worden.

Waar en hoe kan ik dit meten?

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re:Ik twijfel of er wel voldoende bandbreedte is, is dat ergens online te meten?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 03 nov 2015, 20:02

De bandbreedte meter zonder gebruik van Adobe Flash heet 'Speedsmart' en de site kan je 'hier' vinden.

Een andere heet 'testmy.net', klik 'hier' om meteen naar de website te gaan.

Onafhankelijke internet snelheid test kan je 'hier' vinden.
Speedtest uitgelegd

Je internetsnelheid testen om te kijken of jouw internet wel zo snel is als beloofd, doe je door een speedtest uit te voeren. Maar hoe werkt zo’n test eigenlijk? Het is heel simpel: het programma waarmee je de speedtest uitvoert (hier hoef je niets voor te downloaden of te installeren), doet een korte test om de download- en uploadsnelheid te bepalen. Op de pagina Speedtest uitgelegd wordt techniek rond het internetsnelheid testen, uitgelegd. Je kan de speedtest doen voor alle Nederlandse providers zoals Ziggo, UPC, KPN en Online.

Internetsnelheid testen, waar je op moet letten:

Wanneer je de speedtest doet is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Zorg allereerst dat je alle andere internettoepassingen op je computer sluit. Dus ook andere vensters in je browser. Doordat deze andere toepassingen ook bandbreedte kunnen gebruiken zal dit de aangegeven internetsnelheid negatief beinvloeden. Tenslotte moet je er rekening mee houden dat niet iemand anders zijn/haar internet gebruikt met wie jij je internetverbinding deelt.

Meerdere betrouwbare internet snelheid meters zijn Ziggo, speedtest.net, speedtest.nl.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie