Mag ik zonder problemen afbeeldingen downloaden?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
ansvannimwegen

Mag ik zonder problemen afbeeldingen downloaden?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen » 20 jul 2015, 10:26

Hoe zit het met het auteursrecht op bijvoorbeeld afbeeldingen?

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Mag ik zonder problemen afbeeldingen downloaden?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 03 nov 2015, 17:27

Bijna iedereen doet het, afbeeldingen kopiëren om deze te gebruiken in bijvoorbeeld een document.
Maar dat kan je duur komen staan als iemand als eigenaar van afbeeldingen de rechten claimt van afbeeldingen die jij hebt gebruikt.
Als je op het internet zoekt naar bepaalde afbeeldingen, bijvoorbeeld vanuit "Google Images", dan wil dat nog niet zeggen dat je deze afbeeldingen ook automatisch mag gebruiken.
Meestal moet je hiervoor toestemming vragen van de eigenaar, waar je dan vaak voor moet betalen.

Google Images
Heb je weinig zin om alle (gratis) beeldbanken af te struinen en gebruik je toch liever Google Images?
Dat kan, zorg wel dat je instellingen goed staan.
Klik in de Google afbeeldingen, typ bijvoorbeeld het woord hond in.
In het volgende venster, klik rechtsboven in de pagina op "opties", daar kan je "geavanceerde instellingen" vinden en aanpassen.
Of klik op “geavanceerd zoeken naar afbeeldingen” om de opties in Google afbeeldingen aan te passen en gebruik het filter “gebruiksrechten”.

Houd in je achterhoofd dat Google niet garandeert dat de gevonden afbeeldingen daadwerkelijk rechtenvrij zijn.

Waar je ook afbeeldingen downloadt, blijf zelf opletten en controleer voor gebruik de voorwaarden in de licentie.

Klik "hier" voor meer informatie over auteursrecht.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

clara
Netherlands

Re: Mag ik zonder problemen afbeeldingen downloaden?

Ongelezen bericht door clara » 23 mar 2016, 21:05

Als je tekst wilt kopiëren en je wil niet steeds de melding krijgen, dat dit niet is toegestaan, dan kun je kleine stukjes ( alinea's) wel kopiëren zonder de melding.
Iets meer werk, maar het lukt wel.

Plaats reactie