Hoe kan ik de internettijd op de computer instellen?

Forumregels
Gebruik een sleutelwoord in "zoeken" om een lijst met mogelijke antwoorden te vinden.
Plaats bij veel voorkomende sleutel woorden het joker teken "*" voor en/of achter het woord.
Als een vraag al door iemand is gesteld, is er mogelijk ook al antwoord gegeven. Kan je toch geen antwoord vinden op jouw vraag, stel je vraag dan hier.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Hoe kan ik de internettijd op de computer instellen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 11 jun 2015, 19:57

Ik wil graag weten hoe ik de tijd kan instellen op mijn computer.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:
Netherlands

Re: Hoe kan ik de internettijd op de computer instellen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 » 03 nov 2015, 19:16

Om de tijd vanuit het internet op 1 of meerdere computers in het netwerk gelijk te krijgen, kan je het IP adres van een tijdserver instellen op je computer of voor meerdere computers instellen op je router. Want elke computer in een netwerk (zoals een werkgroep) staat in verbinding met de router.
Voor Nederland is dat bijvoorbeeld 0.nl.pool.ntp.org, 1.nl.pool.ntp.org en 2.nl.pool.ntp.org
Klik "hier" voor de uitleg en het gebruik van de tijdservice in het Nederlands.
Klik "hier" voor de lijst met NIST Time servers.
Op je computer kan je dan instellen dat het IP adres van de router gebruikt moet worden voor de juiste tijd, door het IP adres in te vullen van de router of modem.
Dit is de veiligste methode, aangezien de poort voor de tijd (tcp:123) vaak door hackers wordt misbruikt.
Natuurlijk kan je op de computer ook de tijd synchroniseren met een server op het internet.
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Plaats reactie